Treasury Manager

Är du en strategisk och affärsorienterad person med en passion för att hantera kapital och bygga starka finansiella strukturer? Patriam söker nu en Treasury Manager. I denna nyckelroll blir du en central del av vår tillväxtresa, med ansvar för bolagets finansiella produkter som stödjer den växande projektportföljen. Som Treasury Manager arbetar du nära ledningen och får stora möjligheter att påverka, samt att bygga långsiktiga relationer med investerare och finansiärer.  

Vill du vara en del av ett företag där din roll gör verklig skillnad? Ansök idag och bli vår nya Treasury Manager!

Vad Patriam erbjuder dig

Som Treasury Manager på Patriam får du möjligheten att ta en central roll i ett ambitiöst och engagerat team. Du ansvarar för att strukturera och optimera företagets finansiella processer, från kapitalanskaffning till avräkning. Här får du möjligheten att arbeta från deras kontor på Biblioteksgatan i Stockholm och du rapporterar direkt till CFO. Med ditt driv och din kunskap kommer du bidra till att stärka deras position som ledande bostadsutvecklare, i Stockholm. Du är en strukturerad och noggrann analytiker, som trivs med att jobba proaktivt och självständigt nära verksamheten och affären.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Treasury Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara: 

  • Ansvarig för koncernens kapitalplanering, valutaplanering och framtagande av relevanta prognoser.
  • Bygga upp och förvalta relationer med banker, finansiärer, investerare samt rådgivare.
  • Arbeta mot våra kreditgivare för obligation, byggnadskreditiv och övrig bankfinansiering. Vilket innefattar tex. skuldförteckning, T&C för obligationer, BondPayments, säkerhetsstruktur, finansiella kovenanter samt regelefterlevnad.
  • Rapportering av årssammanställningar, investerarrapportering, finansieringsunderlag etc.
  • Du tar fram analyser och finansiella strategier som stödjer verksamhetens mål och du är van att arbeta planerat och proaktivt med löpande uppföljning och riskhantering.
  • Driva och utveckla processer genom automatisering och digitalisering för att kunna simulera hur olika scenarion landar i verksamheten över tid.
  • Bistå i analys och framtagande av underlag för nya affärer.
  • Stödja CFO i att vidareutveckla ekonomifunktionens arbetsprocesser och rapportering.
  • Övriga AD-hoc uppgifter.

Erfarenhet:

Vi söker dig som:

  • Är civilekonom eller har motsvarande utbildning med minst fyra års erfarenhet från relevanta roller, gärna inom fastighets- eller byggsektorn.
  • Har en stark analytisk förmåga och är van vid att arbeta med ekonomistyrning, investeringskalkylering och likviditetsplanering.
  • Har utmärkt kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska.
  • Är skicklig i Office 365 och har erfarenhet av att skapa kvalitativt presentationsmaterial.

Personliga egenskaper:

För att lyckas i rollen som Treasury Manager är du:

  • En affärsdriven nätverkare med förmåga att skapa långsiktiga relationer.
  • Strukturerad och kvalitetsmedveten med ett stort intresse för fastigheter och finansiering.
  • Prestigelös och initiativrik med en stark vilja att utvecklas i takt med bolaget.
  • Kommunikativ och bekväm med att representera företaget i möten med investerare och andra nyckelpersoner.

Om Patriam

Patriam är en familjeägd bostadsutvecklare med bas i Stockholm. Koncernen grundades 2015 och har sina rötter i EBAB-koncernen som är en av Sveriges största inom projekt- och fastighetsutvecklingPatriam är en erfaren bostadsutvecklare som fokuserar på attraktiva lägen i Storstockholm, där både efterfrågan och köpkraft förväntas vara god. Bolaget skapar unika och hållbara hem med höga miljö- och designambitioner som håller över tid. Deras mångåriga kompetens inom bostadsbyggande och förståelse för människors behov i centrum gör att de kan skapa attraktiva, genomtänkta hem och en trygg affär för sina kunder. 

Ansök idag!

Ansökningar hanteras löpande, passar du in på ovanstående profil?  I den här rekryteringen samarbetar Patriam med Gazella. Har du frågor är du välkommen att kontakta  Sr Executive Consultant Marika Krés (070-471 59 05) som är ansvarig rekryterare för denna tjänst. Ansök redan idag på Gazellas hemsida.