Patriam rekryterar marknadschef från kommunikationsbyrå
Bostadsutvecklingsbolaget Patriams satsningar fortsätter. För en månad sedan värvades projektutvecklaren Staffan Tilly och bolaget förstärker nu ytterligare sin kapacitet och kompetens med rekrytering av Emilia Sjöblom till tjänsten som marknadschef.
– Det är ett självklart steg i utveckling att addera en marknadschef till organisationen i den fas vi nu befinner oss i. Våra bostadsköpare och samarbetspartners förtjänar den bästa kommunikationen och relationen med oss och jag är glad att kunna presentera en så nytänkande och energifull person som Emilia. Tillsammans kommer vi att utveckla våra förtjänade och egna kanaler där vi kan föra en pågående dialog med vår målgrupp för att skapa deras framtida hem, säger Andreas Holmberg, VD på Patriam.
Patriams affärsidé är att uppföra exklusiva och hållbara bostäder i Storstockholm. Från år 2020 ska bolaget producera minst 300 egeninitierade lägenheter per år till ett värde om närmare 1,5 miljarder svenska kronor. Idag pågår byggprocesser i några av Stockholms mest attraktiva lägen på bland annat Östermalm och Gärdet.
Emilia Sjöblom har över 10 års erfarenhet från marknads- och kommunikationstjänster och kommer närmast från reklambyrån Valentin&Byhr där hon arbetat som kundansvarig för byråns största globala konton inom tillverkningsindustrin.
– Jag ser fram emot att vara en del av ett bostadsbolag med stark innovationskraft och som sätter människans behov i centrum. Branschen kommer kunna vänta sig att Patriams visioner och projekt både syns och hörs än tydligare de kommande åren, säger Emilia Sjöblom.
Emilia Sjöblom börjar hos Patriam i juli 2016.